İzledim: Ermişler ya da Günahkarlar


Merhaba! Bu yazımda öncekilerden farklı olarak, izlediğim bir tiyatro oyunundan bahsedeceğim sizlere. 
İzmir Devlet Tiyatrosu Konak Sahnesi'nde Anthony Horowitz'in Ermişler ya da Günahkarlar oyununu izledim bugün. Konusundan kısaca bahsetmek gerekirse, yazar Mark Styler üzerinde çalıştığı son romanının baş kahramanı Easterman'le görüşmek için Suffolk'daki suçlu akıl hastanesine gider. Ancak seri katil Easterman'le görüşebilmesi için Doktor Farquhar'ı buna ikna etmesi gerekir. Bir katilin iç dünyasını keşfetmeye giden yazar, kendini karanlık taraflarıyla yüzleşirken bulacaktır.

Karanlık taraflarımız...
Hepimizin kendimize bile itiraf edemediği garip alışkanlıkları, istekleri, merakları vardır. Bu bastırılmış duyguların dışa vurumu nasıldır peki? "Neden hayat kurtaran doktorları değil de vahşi seri katilleri okuruz?" Bu bir dışa vurum mudur? Kötülüğe dair bir çok şey hissedecek ve sorgulayacaksınız bu oyunla...

Oyun tek perde ve 1 saatti. Ama nasıl 1 saat?! Rüzgâr gibiydi esti geçti ve ben etkisinde kaldım.Tek bir anı kaçırmamak için gözlerimi kırpmadan izledim desem yeri. Heyecanı bol oyunda gerilimi siz de damarlarınızda hissedeceksiniz, buna eminim.
Oynayanlar, Cemalettin Çekmece, Tamer Yılmaz, Canan Erener Şen hepsi ayrı ayrı harikaydı ama ben en çok Doktor Farquhar'ı canlandıran Celalettin Çekmece'den etkilendim.
Sahne dekoru, ışıklandırmalar ve müzik hepsi oyunu çekici yapan parçalardı. Oyunun bende bu kadar etki bırakmasında kuşkusuz onların büyük payı var. 
İzmir Devlet Tiyatrosu harika bir iş çıkarmış. Oyun kapalı gişeydi zaten bilet almakta çok zorlandım ve neden böyle olduğunu oyunu izledikten sonra anladım. Bu sezon içinde tekrar oynayacak mı, bilmiyorum ama eğer tekrardan oynanırsa veya bir gün şehrinizin sahnesine gelirse, bir yerlerde bu oyunun afişini görürseniz kesinlikle kaçırmayın derim!

Sevgiler, İrem.






Yorumlar