Şeker Portakalı

işsiz kalan bir babanın, evin kirasını ödeyebilmek için çalışmak zorunda kalan bir annenin en küçük oğullarından biridir zeze...
kitabı okurken yer yer duygulandım... yoksulluk, yokluk, ilk okul günleri bana çocukluğumu hatırlattı :(
kardeşlerinin zezeyi ezmesine sinir oldum! jandiradan nefret ettim!
müstehcen şarkı söylediği için babasından dayak yediği bölümü okurken burnumun direği sızladı...
çocuk aklıyla öldürmeye karar verdiği, sonradan dost olduğu, hatta babası olmasını istediği Portekizlinin ölüm haberini aldığı bölümde gözyaşlarımı tutamadım!
artık babasını sevmemesini haklı buldum... sonuçta o çocuğu dünyaya getirdiysen bakmak zorundasın!
kitabın neden sakıncalı olduğunu anlamış değilim... tamam içinde biraz argo kelimeler var yok değil..
Okurken beni yer yer ağlatan, bana çocukluğumu hatırlatan bir kitap.. bu kitabın neden yasaklandığını anlayabilmiş değilim.. argo ve müstehcen sözler içerebilir.. argo ve müstehcen sözlerin bu devirde küçüklerimizin ağızına düştüğü bir devirde yaşıyoruz.. bunu göz önünde bulundurarak saçma buluyorum.. kararları ve yasakları sorgulamak bana düşmez ama düşüncemi belirttim. Yasaklanacaksa affedersiniz seks kokan iğrenç mi iğrenç kitaplar yasaklanmalı...

Yorumlar